Proč filtrovat vodu v kavárnách a restauracích

Vodní filtry nejsou jen prodejním trikem, jak nalákat více zdravě a zeleně smýšlejících návštěvníků do vašeho podniku. Použití filtrované vody ve vašem podnikání má mnoho výhod, nejen tu finanční.

V zájmu udržitelnosti a zajištění tížené účinnosti vašeho technického vybavení (konvektomaty, myčky, kávovary a další zařízení) a samozřejmě zlepšení chuti podávané vody, dokáže filtrovaná voda celkově zefektivnit firemní náklady a prodloužit životnost vašich spotřebičů.

Milník vašeho businessu: objevte důvody, proč byste měli ve své restauraci používat filtrovanou vodu.

photo-of-different-empty-glasses-on-table-1484514-2

Chrání životnost profesionálního gastro vybavení

 

Mnoho spotřebičů, které jsou dnes již v kuchyni naprosto běžné, vyžadují ke svému provozu vodu. U výrobců kvalitního gastro vybavení vždy najdete v provozním manuálu stanovené požadavky na kvalitu napájecí vody. Ta se může jevit na první pohled jako čistá a neškodná, jenže opak může být pravdou. Ve vodě téměř vždy najdete minerály soli a rozpuštěné látky, jako je vápník, hořčík, železo a mechanické nečistoty (sedimenty, úlomky rzi a další). Takové látky mohou v dlouhodobém horizontu způsobit na vašich zařízení katastrofu.

I když záleží na vaší poloze (každý zdroj vody má jinou kvalitu), pokud jde o tvrdost vaší vody a účinek, který může mít na spotřebiče, tvrdá voda nevyhnutelně sníží účinnost a životnost technického vybavení prostřednictvím vodního kamene.

Investováním do vhodného vodního filtru budete moci odstranit kontaminanty vody, které poškozují spotřebiče a prodloužíte tak i jejich životnost. V dlouhodobém horizontu tak šetříte peníze tím, že se nebudete muset věnovat drahým opravám strojů nebo dokonce koupi nového zařízení. Sami jistě víte, jak nákladné tyto mašiny pro vaše podnikání jsou.

 

Šetříte své finance i životní prostředí 

 

Z pohledu technického vybavení dokážete šetřit svůj čas, energii a v neposlední řadě i peníze, protože se nebudete muset zatěžovat starostmi, které vám nános vodního kamene čas od času přihodí. Zařízení budou fungovat spolehlivě a efektivně, přesně tak, k jakému účelu byly vyrobeny. 

Slyšeli jste už o pojmu zelený marketing? Někdy také označován jako marketing ekologický či environmentální. Všichni dobře víme, k čemu primárně marketing slouží - v konečném důsledku jde vždy o zvýšení prodeje/zisku. Zelenému marketingu ovšem nejde než jen fandit. A je nám upřímně úplně šumák, jestli to společnost dělá jen protože prostě chce vypadat dobře a vylepšit si tak image značky. Zde bohatě postačí, že to dělá! 

Zelený marketing je sám o sobě velmi ušlechtilá věc – snaží se o odpovědný přístup k životnímu prostředí, který je integrován do různých oblastí společnosti. Za účelem budování pozitivní značky se snaží uplatňovat ekologické principy, kterými láká nové zákazníky či posiluje věrnost těch stávajících. Jak s tím vším souvisí filtrovaná voda?

Filtrovanou vodou snížíte množství odpadu, jako jsou plastové a skleněné obaly od vody nebo také emise, které přísluší výrobě, přepravě a recyklaci balené vody. Svým zaměstnancům navíc ulevíte od agendy objednávek, skladování a manipulace s balenou vodou! Chladicí systémy s funkcí filtrace a sycení vody plynem CO2 najdou využití v každém restauračním provozu. Kromě toho, že skvěle plní svůj účel, také dobře vypadají.

 

Nízké náklady na údržbu

 

Filtrační média toho vydrží hodně. Stoprocentně bezúdržbová ale bohužel nejsou. Jejich životnost ovlivňuje zejména kvalita vstupní vody (např. parametr tvrdosti), její spotřeba i nečekané události při cestě pitné vody do sklenice. V porovnání s náklady na případnou opravu poškozených zařízení jsou to ovšem stále zlomky cen.

Včasná výměna filtru zajistí účinnost filtrace a kvalitní výstupní vodu. Jen tak si budete jisti, že vaše stroje chráníte před usazením vodního kamene a svým hostům nabízíte nezávadnou a chutnou vodu.

 

Vysoká návratnost vstupní investice

 

K dobré kavárně, bistru nebo restauraci by měla chutná voda patřit vždy. Ať už ji podáváte v karafě jako pozornost všem hostům, nebo je součástí vaší stálé nabídky.

Filtračním procesem kohoutkovou vodu zbavíte všech nežádoucích látek. Bez nutnosti kupovat vodu, balenou ve skle nebo plastu. Při použití filtrů řady BWT bestmax vás 1 litr vody vyjde na 0,50 - 2,00 Kč (v závislosti od tvrdosti vody)! Za jakou cenu litr karafy svým hostům nabídnete vy je jen na vás...

white-ceramic-coffee-mug-and-drinking-glass-on-tray-2478329 

Zlepšuje chuť vody i jídel a nápojů

 

Filtrační patrony v sekci HORECA byly speciálně navrženy pro použití v oblasti cateringu. Nejen že prodlouží životnost kuchyňského zařízení, ušetří finance za případné opravy a usnadní čištění ústrojí všech strojů. Poskytují také vynikající kvalitu vody do sklenice, zlepší chuť připravovaných pokrmů, kávy nebo čaje.

Pokud jste doposud hostům servírovali vodu v karafě s citrónem a mátou, jen abyste zastínili pachuť kohoutkové vody, teď už nebudete muset. Podávejte vodu čistou a chutnou.

Asi 98 % podávané kávy tvoří voda. Základní esencí je také v čajích nebo domácích limonádách. Ve všech případech má negativní vliv na výslednou chuť právě její (ne)kvalita vody – třeba chlór určený k dezinfekci vody nebo zvýšený obsah železa a manganu.

Tvrdá a měkká voda může také ovlivnit chuť a konzervaci jídla, které podáváte. Například:

  • Fazole nedokážete dostatečně zjemnit bez ohledu na to, jak dlouho jsou ve vodě namočené či vařené. Je to způsobeno tím, že minerály obsažené ve vodě "zkamení" látku pektin, kterou fazole obsahují.
  • Chléb a pečivo obecně nebude s tvrdou vodou tolik nadýchané, protože tvrdá voda negativně ovlivňuje aktivitu kvasinek. S filtrovanou vodou bude pečivo naopak krásně nadýchané a křupavé.

 

Filtrací vody ve vaší kavárně, restauraci či bistru můžete dramaticky zvýšit efektivitu nákladů prodloužením životnosti velkých i malých spotřebičů. Snížíte ekologickou zátěž balených vod a zlepšíte chuť vody i jídel a nápojů z ní připravených.